Οι νέες ρυθμίσεις στο Lightroom 4 και στο ACR 7 του Photoshop CS6



Κάλα είχαμε μάθει να δουλεύουμε τόσο καιρό το Lightroom3 και το Photoshop CS5, και ξαφνικά βγαίνουν οι νέες εκδόσεις και οι διακόπτες αλλάζουν εντελώς! Και τώρα;

Για να πω την αλήθεια, στην αρχή εκνευρίστηκα. Τόσο καιρό έκανα να τα μάθω και να  τα μάθω σε άλλους! Ήταν ανάγκη να γίνει αυτή η αλλαγή; Ε, απόλυτη ανάγκη δεν ήταν, άλλα τελικά οι νέοι διακόπτες λειτουργούν καλύτερα και κυρίως, λογικότερα!

Μόλις κάνετε Import τις νέες σας φωτογραφίες στο LR4, ή μόλις ανοίξετε τα νέα σας RAW στο CS6, θα δείτε τις πιο κάτω αλλαγές

Στο ACR οι διακόπτες έγιναν έτσι όπως βλέπουμε δεξιά.



Και στο LR4 οι διακόπτες στην καρτέλα Basic του Develop έγιναν έτσι



Προσέξτε τις τιμές ισορροπίας!
Ενώ παλιά ήταν … οπου να' ναι, τώρα είναι όλα στο "0". Βολικό!

Και τώρα τι κάνουμε; Ε τώρα, ας πάμε να τα δούμε αναλυτικά.
Ανοίγω μια υπερφωτισμένη εικόνα, με έντονο κοντράστ.



Αν την άνοιγα στο παλιό Lightroom ή Photoshop, θα έκανα τα πιο κάτω:

  • Exposure: Θα το κατέβαζα μισό στοπ, αφού η εικόνα είναι υπερφωτισμένη.
  • Recovery: Θα το ανέβαζα λίγο, για να έχει περισσότερη πληροφορία ο λευκός (σχεδόν "καμένος") τοίχος.
  • Fill Light: Θα το ανέβαζα και αυτό λίγο, για να φωτιστεί ο σκιερός κορμός και τα φυλλώματα.
  • Blacks: Θα το ανέβαζα και αυτό λίγο, για να έχουν τα μαύρα λίγο … τσαμπουκά :-p (αυτό μοιάζει αντίθετο με την προηγούμενη κίνηση που φώτισα τα σκιερά, αλλά δεν είναι, γιατί αφορά μόνο το άκρο της τονικής περιοχής)
  • Brightness: Θα το ανέβαζα για να φωτίσω λίγο τα κυρίως μεσαία.
  • Contrast: Και αυτό ελάχιστα πιο πάνω, για να ζωντανέψει λίγο ακόμα η εικόνα.
Και εκείνο το θαυμαστικό (που δείχνω με το κόκκινο βελάκι) που υπάρχει τι κάνει; Θα σας πω στο τέλος για αυτό.

Τώρα, αν ανοίξω την εικόνα αυτή στο νέο Lightroom ή στο νέο Photoshop, αντίστοιχα, θα πρέπει να κάνω τα έξης:

  • Exposure: Θα το κατέβαζα μισό στοπ όπως και πριν, αφού η εικόνα είναι υπερφωτισμένη.
  • Contrast: Και αυτό λίγο πιο πάνω, όπως και πριν
Από εδώ, τα πράγματα αλλάζουν.
  • Highlights: Αφορούν τα μεσαία φωτεινά, έως και τα φωτεινά, άλλα όχι τα άκρα. Είναι πολύ βασικό ρυθμιστικό και εδώ, του έδωσα αρνητική τιμή για να "γράψει" καλύτερα ο λευκός τοίχος. Έχασα λίγο από τη λάμψη του, άλλα θα το διορθώσω παρακάτω. (αν ψάχνετε αντιστοιχίες, το Highlights, θα μπορούσαμε να πούμε πως μοιάζει με το παλιό Recovery, αν και δεν ισχύει σε μεγάλο βαθμό)
  • Shadows: Και αυτό μοιάζει με το παλιό Fill Light και θα το χρησιμοποιήσω για να φωτίσω λίγο τον κορμό και τα σκιερά φυλλώματα.Επηρεάζει τα σκιερά έως τα μεσαία.
  • Εδώ, θα μπορούσαμε να σταματήσουμε. Αυτοί οι τέσσερις διακόπτες κάνουν το 95% της δουλειάς. Και το κάνουν με έναν πολύ ομαλό και αποτελεσματικό τρόπο.
  • Whites: Το ανεβάζω λίγο για να ξαναβρεί ο τοίχος και τα φύλλα τη λάμψη τους.Δηλαδή, τα Whites επηρεάζουν το άκρο της τονικής περιοχής στα λευκά.
  • Blacks: Το κατεβάζω λίγο, για να αποκτήσουν τα μαύρα εκείνον τον … τσαμπουκά που έχασαν όταν ανέβασα το Shadows. Δηλαδή, τα Blacks αφορούν τα ακραία μαύρα.

Αυτό ήταν!
Δεν είναι δύσκολο. Μόλις το συνηθίσετε θα σας φαίνεται σαφώς καλύτερο.
Καταλαβαίνετε πόσο πιο λογική είναι η κίνηση των διακοπτών;
Αριστερά στις αρνητικές τιμές σκουραίνουμε, και δεξιά, στις θετικές, φωτίζουμε. Και αυτό ισχύει παντού, σε όλα τα ρυθμιστικά.


Α ναι, και εκείνο το θαυμαστικό που έλεγα πιο πάνω; Εκείνο λοιπόν μου λέει πως η εικόνα άνοιξε με τις παλιές ρυθμίσεις του ACR, επειδή την είχα διορθώσει με το παλιό LR, ή PS Αν πατήσω το θαυμαστικό, τότε η καρτέλα θα αλλάξει και θα πάρει την καινούργια της μορφή και το LR ή το PS θα προσπαθήσει να βάλει τους νέους διακόπτες σε θέσεις κατάλληλες ώστε να επιτύχει την παλιά επεξεργασία. Όμως δεν τα καταφέρνει πάντα με επιτυχία. Πάντως, ανά πάσα στιγμή, μπορείτε από την καρτέλα "Camera Calibration" να αλλάζετε τη "μηχανή μετατροπής, στην παλιά, ή στην καινούργια μορφή, επιλέγοντας το 2010 ή το 2012 αντίστοιχα.


Tip: Την ώρα που σέρνετε τους διακόπτες Whites ή Blacks, είναι εύκολο να κάνετε κάποια ζημιά και να κλιπάρει η εικόνα. Για να το ελέγξετε, πατήστε και το Alt την ώρα που κουνάτε τους διακόπτες και το LR, ή το PS θα σας δείξει τις περιοχές που θα καούν.
Πολύ πολύ χρήσιμο.


     μ:) 



0 comments:

Post a Comment